RETURNAREA PRODUSELOR
Produsele achiziționate prin intermediul siteului pot fi returnate conform legilor în vigoare.
Renunțarea la cumpărare
Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea contractului. In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate.
In cazul in care produsul livrat nu corespunde specificatiilor de pe site se poate returna fara niciun cost suplimentar din partea clientului, dupa ce, in prealabil, a fost trimisa o notificare in scris din partea acestuia in care se va specifica lipsa de conformitate a produsului in maxim 24 de ore de la livrare. Clientul poate solicita inlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia.
PASII PE CARE TREBUIE SA II URMATI:
1. Completarea FORMULARULUI DE RETUR;
2. In urma completarii formularului, clientul are obligatia de a trimite produsul prin curierul agreat cu vanzatorul in maxim 48 de ore de la primirea numarului de inregistrare al returului
3. Va rugam ca in momentul expedierii, sa aveti grija la:
- Mentionarea pe documentul de transport a numarului de retur (numarul comunicat in momentul completarii formularului de la punctul 1);
- Atasarea obligatorie a certificatului de garantie al produsului (original) ce urmeaza a fi returnat si o copie a formularului de retur primita pe email.
Inainte de a trimite produsul, va rugam sa va asigurati ca pe colet este aplicata o eticheta care sa contina urmatoarele informatii:
Expeditor: Nume Prenume Dvs.
Adresa: Strada_____, Nr.________, Oras________, Judet___________
Destinatar:S.C. LUPASCU S.N.C. - DEPOZIT
Adresa: Oras Roznov, Strada Roznovanu nr 118, Judetul Neamt
Numar Retur: ****(numarul comunicat in momentul completarii formularului de la punctul 1)
În cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, trebuie să notifice Vânzătorul de acest lucru, prin completarea formularului de retur. Numai cererile transmise pe baza formularului de retur se vor lua în considerare.
În cazul în care Clientul/Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv.
INLOCUIRE, RETUR BANI sau VOUCHER
In functie de optiunea cumparatorului, contravaloarea produselor returnate se poate folosi pentru achitarea altui produs, prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat, sau se poate restitui in termen de maxim 14 de zile de la primirea produsului de catre S.C. LUPASCU S.N.C., in contul indicat la completarea formularului.
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului.
Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să-o facă într-un magazin.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).
Dacă Bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou ( accesorii lipsa, modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate, lipsa certificat de garanție, manuale de utilizare, instrucțiuni de folosință prezente la livrare etc., ), ne rezervăm dreptul de a solicită o taxa pentru readucerea Bunului în stadiul inițial, după caz,sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca resigilat sau second hand, la solicitarea Cumpărătorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către Cumpărător.
Conform legislației în vigoare, renunțarea la cumpărare este aplicabilă doar clienților persoane fizice.
Diminuarea valorii Bunurilor returnate Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natură, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
În cazul în care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumpărătorul este responsabil pentru eventuală diminuare a valorii Bunurilor.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din Bun.
Ca urmare, Cumpărătorul are obligația atunci când își exercită dreptul de retragere din contract să îl returneze în ambalajul original, în măsura în care este posibil, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia. Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur, cu mențiunea suportării de către cumpărător a costurilor necesare pentru aducerea lor la conformnitate. Pentru aducerea lor la conformitate implică costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat.
Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau că diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultată din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este în responsabilitatea Cumpărătorului. Pentru claritate, din prețul total al Bunului returnat, Vânzătorul va reține o suma de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului până la valoarea inițială a Bunului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către Cumpărător într-o perioada de până la 15 de zile de la recepționarea Bunurilor returnate care nu sunt conforme în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat.
Nu se pot returna produse aflate in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
- Etichetele de identificare sunt deteriorate sau lipsesc;
- Aparatele de aer conditionat care au fost montate, masinile de spalat fara elementele de siguranta si transport, aparatele de bucatarie care au fost folosite, masinile de calcat care prezinta urme de utilizare (zgarieturi pe talpa, urme de calcar, etc.), aspiratoarele care au fost folosite, aparatele de bricolaj care au fost utilizate;
- Produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator. Nu se pot returna produse de igienă/îngrijire personală care au fost desigilate
- Înregistrări audio sau video sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate de consumator
- Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier. Produsele cumparate de la punctul de lucru al S.C. LUPASCU S.N.C. sau au fost transportate de Societate direct la Clienti (dupa ce au fost cumparate din magazin) prin intermediul personalului propriu nu sunt considerate comert la distanta, ci vanzare prin magazine specializate, intrucat pot fi vizualizate, verificate si acceptate personal, ca si corespunzatoare cu scopul si nevoile Clientului, nu se pot considera ca reprezinta obiectul unui contract la distanta.
De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).
Daca returul a fost refuzat pentru unul dintre motivele enumerate mai sus sau daca clientul a expediat produsul fara a obtine in prealabil numar de retur sau a expediat produsul prin alt serviciu de curierat decat cel agreat, costul transportului inapoi catre cumparator se va face pe cheltuiala acestuia.
Produse aflate în garanție cu raport de service de înlocuire
Produsele pentru care unitatea de service abilitată a emis accept de înlocuire, se pot returna la depozitul LUPASCU S.N.C. din Strada Roznovanu nr 118, Roznov, jud.Neamt. Acestea vor fi înlocuite cu un produs identic, sau, dacă acest lucru nu este posibil, se va returna contravaloarea acestora.